Botoks Tedavisinden Sonra Baş Ağrısı Yaşar mısınız?

Botoks Tedavisinden Sonra Baş Ağrısı Yaşar mısınız?

Botoks Nedir ve Nasıl İşe Yarar? Clostridiumbotulinumdan elde edilen botoks belirli kas davranışlarını kontrol etmek için kullanılan bir nörotoksindir. Botoks, kozmetik amaçlı olarak yüzde oluşan çizgileri ve kırışıklıkları, kasları geçici olarak felç ederek düzeltir. Botoks tedavisi için bir dermatoloğa gittiğinizde botulinum toksin terapisi için gidiyorsunuz demektir. Bu işleme botoksla canlandırma da denilir. Esasen botoks, botulinum toksin tip A’nın marka ismidir. Yaygın olarak kullanılan 3 marka vardır: Botoks, Dysport ve Xeomin.

Botoks Tedavilerinin Oluşturabileceği Muhtemel Yan Etkiler

Botoks tedavisinden sonra bir ya da birkaç yan etki gözlemlemeniz mümkündür. Bu yan etkiler:

  • Baş ağrısı
  • Alerjik reaksiyon
  • Kızarıklık
  • Kaslarda sertlik
  • Yutma güçlüğü
  • Nefes darlığı
  • Kas zayıflaması
  • Grip belirtileri

Botoks Tedavisinden Sonra Baş Ağrısı

Bazı kişiler alınlarındaki kaslara enjeksiyon yapıldıktan sonra hafif bir baş ağrısı yaşayabilirler. Bu ağrı, birkaç saat ya da birkaç gün boyunca devam edebilir. 2001 yılında yapılan bir çalışmaya göre hastaların %1’inde iki haftadan bir aya kadar yavaşça azalan baş ağrıları görülmüştür.

Baş ağrısına neyin sebep olduğu bilinmemektedir ama bu durumla ilgili bazı teoriler üretilmiştir:

  • Bazı kasların aşırı kasılması
  • Enjeksiyon sırasında kasın değil alındaki kemiğin etkilenmesi gibi teknik hatalar
  • Kullanılan botoksun içeriğindeki yabancı maddeler

İronik bir şekilde bazı kişiler botokstan sonra baş ağrısı yaşıyor olsalar da botoks, baş ağrılarını tedavi etmek için de kullanılır.2010 yılında yapılan bir çalışma, botoksun her gün yaşanan baş ağrılarını ve migreni geçirmek için kullanılabileceği ortaya çıkmıştır.

Botoks Tedavisinden Sonra Oluşan Baş Ağrısını Tedavi Etmek

Botoks tedavisinden sonra baş ağrısı yaşıyorsanız belirtilerinizi doktorunuzla görüşmelisiniz. Doktorunuz size şu önerilerde bulunabilir:

  • Ağrıyı kesmek için ağrı kesici ilaç kullanımı
  • Bir sonraki botoks tedavisinde işlem sonrasında baş ağrısı oluşmaması için botoksun dozunun azaltılması
  • Botoks tedavisinden tamamen uzak durulması
  • Botoks yerine Myobloc kullanılması

Kozmetik amaçla yaptırdığınız botoks sonrasında baş ağrısı hissediyorsanız ağrı kesici ilaçlarla bu ağrıyı geçirebilirsiniz. Bu baş ağrısı birkaç saat içinde veya birkaç gün içinde genellikle geçer.

%1’lik ağır baş ağrısı yaşayan kısmın içindeyseniz ve baş ağrılarınız ilaçlarla geçmiyorsa doktorunuzla görüşürseniz bu durum için bir teşhis koyup sizi tedavi edecektir.

Her iki durumda da, bir sonraki sefer için kozmetik tedavinin buna değip değmeyeceğine karar vermeniz gerekecektir.

Kaynak: https://www.healthline.com

Yorumlar (0)

Sonraki yazı yükleniyor...